Widokówki

Pogranicze polsko- litewskie z burzliwą historią w tle oraz wynikającą z tego wielokulturowością. Jezioro Zelwa z krystaliczną wodą, czyli raj dla wodniaków i wędkarzy.

Wilno nasza nowa miłość. Trudno się nie zakochać w powolnym rytmie tego miasta pełnego kontrastów. Znów rowerowo. Przy okazji kawałek Litwy. Fascynująca przygoda.

Pod hasłem Jezioro Serwy kryje się przepiękne czyste jezioro, ale też Czarna Hańcza, Kanał Augustowski czy Wigierski Park Narodowy. Koniecznie!

Okolice Mrągowa zauroczyły nas malowniczością i różnorodnością na trasach rowerowych: sporo wzniesień, piękne jeziora i chyba wszelkie możliwe nawierzchnie na szlakach.

Trasa rowerowa: Kamionki-Daszewice-Kubalin-Rogalinek-Puszczykówko-Jeziory - WPN-Osowa Góra-Mosina-Rogalinek-Kubalin-Daszewice-Kamionki (45 km)

Trasa rowerowa: Drawsko-Pęckowo-Piłka-Nowe Kwiejce-Kwiejce-Kamiennik-Chełst-Drawsko (37 km) z kąpielą w Orzełku.

Krótka chwila w Łodzi pokazała, że to miasto z potencjałem. Były i murale, było postindustrialnie i ulica Piotrkowska tętniąca życiem.

Wiosną zwiedzanie Chorwacji da się lubić! Umiarkowane tłumy, przyjazna pogoda i przepiękne krajobrazy.

Krótka i intensywna wizyta w Trójmieście znów potwierdziła, że jest to chyba nie najgorsze miejsce do życia.

Wczesnowiosenna wyprawa rowerowa m.in dookoła Jeziora Kórnickiego.

Szukając zimy dotarliśmy ponownie w czeskie Karkonosze. Warunki narciarskie różne, ale w nagrodę za trudy otworzyło nam się niebo. Proszę spojrzeć!!!

Zdjęcia ze spaceru śladami poznańskich Żydów przygotowanego przez pana Andrzeja Niziołka

Międzygórze jesienią niezmiennie budzi zadumę nad przemijaniem pór roku oraz zadziwia posezonowym spokojem.

Nasz pewniak rowerowy. Ponownie okazało się, że czeska część Karkonoszy jest świetnie przygotowana na rowerzystów. Odkrycie wyjazdu: cyklobus

Po raz kolejny byliśmy na spływie kajakowym fragmentem Wełny. Przepiękne miejsce i blisko Poznania!!!

Nasz nowy wakacyjny kierunek. Urokliwy Nesebar i Sozopol. Może kiedyś wrócimy po sezonie i nie tylko na wybrzeże.

Łagów wspomnienie sprzed lat i chwila w Berlinie. Ciekawostka: pochód Rosjan 9 maja.

Miłe zaskoczenie: Wenecja pomimo turystów okazała się być fascynująca. Miejsca godne uwagi: Burano i Chioggia

Okolice Rogalina rowerowo i wczesno wiosennie.

Tym razem wakacyjnie Hvar. Dla mnie nie pozbawione sensu jest powiedzenie: "obyś nie zginął na drogach Hvaru". Być może dlatego, że eksplorowaliśmy południową część wyspy z tunelem Pitve. Uroda wyspy rekompensuje wszelkie niedogodności. Odkrycie z trasy do domu: Zavratnica.

Lisbona moja miłość. Miasto z mewami i rzeką w tle. Przepyszna kawa, fantastyczne miejsca, życzliwi ludzie, super jedzenie, nocne życie...

Ta galeria poświęcona jest fragmentowi Międzynarodowej Trasy Rowerowej nr 10. My przejechaliśmy trasę z Chłopów do Dźwirzyna i bardzo polecamy odcinek między Ustroniem Morskim, a Kołobrzegiem (jeśli to możliwe to poza sezonem!).

Lednice (niem. Eisgrub) – miasteczko w Czechach w kraju południowomorawskim, niedaleko granicy z Austrią i Słowacją, nad Dyją. W Lednicy znajduje się neogotycki zamek otoczony dwustuhektarowym parkiem. W 1996 roku obiekt ten razem z pałacem w sąsiedniej miejscowości Valtice wpisany został na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Posiadłość od początku swojego istnienia należała do arystokratycznego rodu Liechtensteinów (żródło Wikipedia)

Wakacje 2015 to kolejny raz Chorwacja. Nasza letnia miejscówka była oddalona jakieś pół godziny żabką od Złotego Rogu, wizytówki kraju (w większości folderów). Bol dla nas trochę za gwarny, ale poza tym sami się przekonajcie, że bardzo urokliwie

Czasem są takie miejsca, z których nie mamy zdjęć. Takim miejscem jest Zatybrze, które bardzo polubiliśmy. Na szczęście są fotki z Watykanu, Rzymu starożytnego i innych miejsc w Wiecznym Mieście.

Pogranicze polsko-czesko-niemieckie. Inspiracja dla romantycznych poetów i malarzy. Przepiękne krajobrazy. Koniecznie.

Najbardziej spontaniczny nasz wyjazd. Ryzyko się opłaciło. Trafiliśmy w piękne miejsce, z bardzo życzliwymi ludźmi. Turcy świętowali trzydniowe Id al-Fitr (Ramadan Bajram), a my z nimi. Wycieczka fakultatywna: Kos

Rozochoceni czeską wyprawą rowerową sprawdziliśmy w małym fragmencie Słowację. Wróciliśmy również na Małą Fatrę. Fantastyczne miejsce!

Północne Włochy, Jezioro Garda i Jezioro Iseo. Przepiękne krajobrazy.

Wycieczka fakultatywna - Czarnogóra

Koniec świata, a właściwie koniec Chorwacji. W drodze powrotnej Słowacja.

W drodze do Cro. Dunaj w Budapeszcie.

Wakacje, które rozpoczęliśmy na Istrii, a dojechaliśmy prawie do Makarskiej. W drodze powrotnej Jeziora Plitwickie.

Barcelona: Gaudi, secesja, Akwarium, Tibidabo, Camp Nou...Wycieczka fakultatywna: Tossa de Mar

Początek naszej przygody z Chorwacją. Najpierw góry(!?), następnie Adriatyk, a później Szybenik, Korczula, Dubrownik.

Zaczytaną można mnie spotkać nie tylko w domowych pieleszach, ale też na szlaku. Przy planowaniu, zwiedzaniu posługuję się oczywiście przewodnikami, książkami podróżniczymi, reportażami i wszelkimi czytelniczymi inspiracjami. Za mną i moimi bliskimi już trochę przeczytanej i wykorzystanej literatury, która pomogła nam odnaleźć piękne i interesujące miejsca. Zdjęcia niektórych z nich powyżej. Ucieszę się bardzo jak staną się one pomysłem na Wasze wyjazdy.