Widokówki

Szczecin, Dziwnówek, Kamień Pomorski ponownie mnóstwo odkryć.

Jesienne Góry Bystrzyckie

Fragment Nadwarciańskiego Szlaku Rowerowego i piękna kładka w Owińskach czyli rowerowo po Puszczy Zielonce.

"Dopedałowany" początek Szlaku Stu Jezior. Zrobiliśmy go poprzednio od Baborówka, a tym razem dojechaliśmy do Pamiątkowa. Piękna trasa. Polecamy bardzo.

Pływanie z ławicą rybek, leniwy czas z książką na leżaku, pyszne jedzenie, dobre wino to tylko w Bali, a grecki wieczór w Heraklionie.

Chania z swoją skomplikowaną wyspiarską historią i wakacyjnym tłumem nie jest miastem prostym. Siedzę wpatrzona w latarnię i zastanawiam się jak to pokazać. Wąwóz Samaria najdłuższy w Europie powala na kolana. Samaria jest obłędna i fotki nawet w małym procencie tego nie oddają.

Początek naszej kreteńskiej przygody: Retimno i jedyne słodkowodne jezioro na wyspie: Kournas ( z żółwiami).

Lato w pełni nad Jeziorem Niedzięgiel

Odkrycie wyjazdu to Arboretum Wojsławice. "Włóczęgostwo" po Kłodzku i Niemczy również bardzo satysfakcjonujące.

Ponownie Śnieżnik w ramach towarzyszenia córce w zdobywaniu Korony Gór Polski. Tym razem z Kletna. Powrót nieco dłuższą drogą ( szlakiem rowerowym)

Górski rowerowy rekonesans Kotliny Kłodzkiej

Są jeszcze takie góry w Polsce, że chodząc po nich w lipcu prawie wcale nie spotyka się na szlaku ludzi. Proszę Państwa: Góry Bialskie.

Urocze miasteczko na pograniczu Dolnego Śląska i Lubuskiego: Sława

Tyle razy w planach, w końcu udało się zrealizować wizytę w Zamku w Gołuchowie. Jak już byliśmy tak blisko to skoczyliśmy rowerkami do Kalisza, który nas zauroczył.

Szczecinek, Borne Sulinowo, Czaplinek, Złocieniec , Połczyn Zdrój, Białogard, Chłopy czyli nasz rowerowy rekonesans po trasach Pomorza Zachodniego. Bardzo udany.

Mewia Łacha, Ujście Wisły w Mikoszewie, Wydmy Ruchome w Słowińskim Parku Narodowym i Gdańsk. I pomyśleć, że większość tych fantastycznych miejsc widziana po raz pierwszy:)

Świetne zwieńczenie przygody czytelniczej. Dolsk i Ostrowieczko.

Wielkopolski Park Narodowy Pałac Będlewo " Przy okazji" ciąg dalszy podróży literackiej czyli Komorniki miejsce dorastania Marianny.

Trasa rowerem przez Kórnik, Polwicę, Zaniemyśl, Środę Wielkopolską, Kromolice do której pretekstem było szukanie śladów bohaterów "Marianny i róży". Ciekawą atrakcją była podróż wąskotorówką z Zaniemyśla do Środy ( zabierają rowery).

Tak jak sobie obiecaliśmy ponownie wróciliśmy na Sycylię. Tym razem wschód wyspy z piękną przyrodą, cudownymi barokowymi miastami oraz Etną w tle.

Świecką tradycją blogową staje się coroczne wrzucenie zdjęć, które nadmiernie robię w najbliższej mi okolicy. Mam kilka ulubionych i trudno mi się z nimi rozstać. Idą , więc w świat.

Październik tego roku pożegnał nas łaskawą pogodą i wykorzystując tę sprzyjającą aurę odwiedziliśmy cmentarze bliskich na rowerach. Powrót z Śmigla okazał się fantastyczną przygodą. W okolicach Czempinia niezłe fragmenty tras rowerowych!

Trasa wzdłuż Warty w Puszczykowie to już nasz pewniak. Zachęcamy, bo w każdej porze roku na tym nadrzecznym szlaku jest pięknie.

"Kolej na rower" w Nowej Soli to był pretekst do kolejnego rowerowego rekonesansu. Trasa interesująca, a Zielona Góra okazała się świetnym wyborem na wrześniowy weekend.

Niezmiennie wracamy w okolice Międzygórza. Odkrycie tej wyprawy: Zamek Marianny Orańskiej w Kamieńcu Ząbkowickim .

Niewiele widzieliśmy tak pięknych miejsc jak Meteory. To formacje skalne, na których posadowiono Monastyry. Mały fragment Riwiery Olimpijskiej czyli morze, a w tle masyw Olimpu zdecydowanie wart jest uwagi. My rekomendujemy bardzo.

Droga rowerowa wzdłuż Łaby do Miśni i w kierunku Szwajcarii Saskiej, z powrotami do Drezna. Bardzo malowniczo.

Bydgoszcz okazała się miejską niespodzianką tego roku. Bardzo urokliwa z siecią kanałów i ścieżek spacerowych.

Pokochaliśmy wiosenną Sycylię. Fantastyczna przyroda, piękne widoki, interesujące miasta z fascynującymi mieszanką styli zabytkami, przepyszny street food i oszałamiające słodycze, pyszne wino i ciepli mieszkańcy. Przedreptaliśmy ponad 150 kilometrów po zachodniej i północnej części wyspy. Szykują się powroty:)

Mieszkam w przepięknym miejscu nad rzeczką, która nazywa się Kopla. Niedaleko jest Rogalin i Kórnik. Trudno mi się powstrzymać i często utrwalam podczas biegania, jazdy rowerem czy spacerów najbliższą okolicę. Ta Galeria jest przekrojem. Wyboru do niej dokonali moi znajomi z FB.

Cel naszej wycieczki rowerowej z okolic Lubasza. Zamek na skraju Puszczy Noteckiej wybudowany przez Hochbergów w latach 1909-1912. Teraz znajduje się w nim Zespół Szkół Leśnych z internatem.

Krótki weekendowy wyjazd na Kaszuby. Zwiedzone Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku, trochę Gdańsk z świetnym Muzeum Drugiej Wojny Światowej. Ponownie, ale warto.

Długopole-Zdrój to niezwykle urokliwa maleńka miejscowość, która leży nad Nysą Kłodzką.

Łącznikowy Szlak Rowerowy to nasze ostatnie odkrycie. Uwielbiamy jeździć wzdłuż Warty, ale pierwszy raz zrobiliśmy z drugiej strony niż zazwyczaj. Powrót uniemożliwił nam zamknięty dla rowerów most na Warcie w Mosinie i w ten sposób odkryliśmy malowniczą trasę z Puszczykowa do Poznania. Polecamy bardzo.

Wybraliśmy się w okolice Pyzdr z nadzieją, że znajdziemy charakterystyczne domy Olendrów. To nam się nie udało, ale przejechaliśmy fragment Nadwarciańskiego Szlaku Rowerowego nie zakopując się na wydmach śródlądowych i polubiliśmy ciche, małe miasteczko z wielką historią w tle

Szalona wyprawa. Z Poznania do Baborówka pociągiem, a potem już ponad sto kilometrów rowerem. Piękny letni szlak, któremu towarzyszą jeziora. U nas nieco zmodyfikowany, końcowy przystanek w Drawsku, a nie w Międzychodzie. Kolejnym razem podzielimy na dwa dni.

Korfu najbardziej zielona grecka wyspa zauroczyła nas totalnie, a w Albanii znaleźliśmy rajską plażę i wiele więcej

Powidzki Park Krajobrazowy po raz kolejny. I jak zawsze pozostajemy w zachwycie nad cudowną przyrodą oraz czystością jezior.

Velo Czorsztyn, Velo Dunajec, Szlak wokół Tatr, Wiślana Trasa Rowerowa, Rowerowy Szlak Orlich Gniazd czyli Małopolska na rowerze. Tylko popróbowaliśmy, ale jesteśmy pod wielkim wrażeniem.

Zdecydowanie nadal najpiękniejszy fragment EuroVelo10

Tym razem udaliśmy się rowerowo śladami romantyków. Poza Żerkowsko-Czeszewskim Parkiem Krajobrazowym na naszej trasie znalazł się i Miłosław i pałac w Śmiełowie. Jedno z miejsc związane z Słowackim, drugie z Mickiewiczem. Świetna wycieczka.

Pretekstem naszego rowerowego rekonesansu zachodniej Wielkopolski był quest dotyczący Emillii Szczaneckiej i jej powiązań z tym regionem. https://regionwielkopolska.pl/artykuly-turystyka/wielkopolskie-questyszlakiem-emilii-sczanieckiej/

Trasę Jaszkowo – Tworzykowo – Krajkowo warto przejechać wtedy kiedy kwitną konwalie. Niezapomniane wrażenia. To fragment szlaku konwaliowego w obrębie Rogalińskiego Parku Krajobrazowego.

Warta w Rogalinie jest piękna w każdych barwach, ale w jesiennych zachwyca chyba najbardziej. Nasze ulubione miejsce na świąteczną kawę.

Powidzki Park Krajobrazowy odkrywany ponownie rowerowo. Tym razem tajemnicze uroczysko Skorzęcin oraz pałac w Charbinie.

Warszawski intensywny weekend z zwiedzaniem Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz podziwianiem ogrodów stolicy

Bory Tucholskie, Kaszuby, Hel sprawdzone rowerowo. Piękna wakacyjna przygoda.

Najnowszą atrakcją turystyczną Poznania jest ścieżka w koronach drzew

Szlak ten reklamowany jest jako "bezgraniczna przyjemność" i zdecydowanie jest to jedno z nielicznych haseł, które oddają smak naszej rowerowej przygody. My dojechaliśmy do Zgorzelca pociągami i jeszcze tego samego dnia lekkimi rowerami cofnęliśmy się się do Zittau. Rzeczywiście przepiękny, różnorodny odcinek tej trasy. Po nocy w Zgorzelcu wyruszyliśmy na kilkudniową wyprawę i po kilkuset kilometrach dotarliśmy do Bałtyku. Fantastyczna przygoda i piękna trasa. Zdecydowanie oszołomi jakością dróg rowerowych miłośników dwóch kółek, ale zrobi też wrażenie na tych co kochają być blisko przyrody, zachwyci też i tych, którzy chcą poznać walory kulturowe mijanych miejsc.

Rowerowy rekonesans Gór Izerskich oraz nieco zwiedzania Dolnego Śląska

Trasa wokół Jeziora Stęszewskiego i okolice

Wyprawa w okolicach zalewu Radzyny

Jako lokalna patriotka nie mogę nie pokazywać walorów najbliższego mi miasteczka. Arboretum o każdej porze roku jest piękne. Najokazalej wygląda chyba jednak jak kwitną różaneczniki

Kolejny raz Międzygórze po sezonie. Cudowne

Rumunia ale też Węgry i Bułgaria, fantastyczna przygoda, duża różnorodność i planowane powroty

Lubasz i okolice, rekonesans rowerowo-jeziorny

Trasa rowerowa po Powidzkim Parku Krajobrazowym wzdłuż kilku pięknych i czystych jezior

Miasto, które podczas krótkiej wizyty nas zauroczyło terenami zielonymi, plantami i ogrodem różanym

Tym razem wnętrza Pałacu w Rogalinie

Puszcza Zielonka, letnio i rowerowo

Czerwcowa wycieczka rowerowa do Wielkopolskiego Parku Narodowego z kąpielą w jeziorze

Dolina Baryczy to raj dla tych, którzy kochają przyrodę

Toskania na rowerze czyli zwiedzanie na dwóch kółkach. Jak zawsze pozostał niedosyt, że można było więcej

Trasa, którą rozpoczęliśmy i zakończyliśmy w Przemęcie. Jechaliśmy przez Błotnicę, Radomierz, Górsko, zjechaliśmy nad Jezioro Górskie, zjedliśmy coś nad Jeziorem Wieleńskim, wróciliśmy do Osłonina i przez Perkowo do Przemętu. No i na koniec dnia widok z wieży w Siekowie. Dystans ok. 30 km

Łęgi Nadwarciańskie to nasze ostatnie odkrycie. Pomimo, że kilkakrotnie robiliśmy rowerowo pętlę Kórnik Rogalin, nigdy nie jechaliśmy wzdłuż Warty. Koniecznie!

Międzygórze w tym roku przywitało nas piękną pogodą. I ponownie zachwyciło. Po sezonie, bez tłumów...

Morawy z pięknymi zamkami i ogrodami, z różnorodnymi trasami rowerowymi oraz Dunaj w Wiedniu to fantastyczna propozycja na kilkudniową wyprawę.

Pogranicze polsko- litewskie z burzliwą historią w tle oraz wynikającą z tego wielokulturowością. Jezioro Zelwa z krystaliczną wodą, czyli raj dla wodniaków i wędkarzy.

Wilno nasza nowa miłość. Trudno się nie zakochać w powolnym rytmie tego miasta pełnego kontrastów. Znów rowerowo. Przy okazji kawałek Litwy. Fascynująca przygoda.

Pod hasłem Jezioro Serwy kryje się przepiękne czyste jezioro, ale też Czarna Hańcza, Kanał Augustowski czy Wigierski Park Narodowy. Koniecznie!

Okolice Mrągowa zauroczyły nas malowniczością i różnorodnością na trasach rowerowych: sporo wzniesień, piękne jeziora i chyba wszelkie możliwe nawierzchnie na szlakach.

Trasa rowerowa: Kamionki-Daszewice-Kubalin-Rogalinek-Puszczykówko-Jeziory - WPN-Osowa Góra-Mosina-Rogalinek-Kubalin-Daszewice-Kamionki (45 km)

Trasa rowerowa: Drawsko-Pęckowo-Piłka-Nowe Kwiejce-Kwiejce-Kamiennik-Chełst-Drawsko (37 km) z kąpielą w Orzełku.

Krótka chwila w Łodzi pokazała, że to miasto z potencjałem. Były i murale, było postindustrialnie i ulica Piotrkowska tętniąca życiem.

Wiosną zwiedzanie Chorwacji da się lubić! Umiarkowane tłumy, przyjazna pogoda i przepiękne krajobrazy.

Krótka i intensywna wizyta w Trójmieście znów potwierdziła, że jest to chyba nie najgorsze miejsce do życia.

Wczesnowiosenna wyprawa rowerowa m.in dookoła Jeziora Kórnickiego.

Szukając zimy dotarliśmy ponownie w czeskie Karkonosze. Warunki narciarskie różne, ale w nagrodę za trudy otworzyło nam się niebo. Proszę spojrzeć!!!

Zdjęcia ze spaceru śladami poznańskich Żydów przygotowanego przez pana Andrzeja Niziołka

Międzygórze jesienią niezmiennie budzi zadumę nad przemijaniem pór roku oraz zadziwia posezonowym spokojem.

Nasz pewniak rowerowy. Ponownie okazało się, że czeska część Karkonoszy jest świetnie przygotowana na rowerzystów. Odkrycie wyjazdu: cyklobus

Po raz kolejny byliśmy na spływie kajakowym fragmentem Wełny. Przepiękne miejsce i blisko Poznania!!!

Nasz nowy wakacyjny kierunek. Urokliwy Nesebar i Sozopol. Może kiedyś wrócimy po sezonie i nie tylko na wybrzeże.

Łagów wspomnienie sprzed lat i chwila w Berlinie. Ciekawostka: pochód Rosjan 9 maja.

Miłe zaskoczenie: Wenecja pomimo turystów okazała się być fascynująca. Miejsca godne uwagi: Burano i Chioggia

Okolice Rogalina rowerowo i wczesno wiosennie.

Tym razem wakacyjnie Hvar. Dla mnie nie pozbawione sensu jest powiedzenie: "obyś nie zginął na drogach Hvaru". Być może dlatego, że eksplorowaliśmy południową część wyspy z tunelem Pitve. Uroda wyspy rekompensuje wszelkie niedogodności. Odkrycie z trasy do domu: Zavratnica.

Lisbona moja miłość. Miasto z mewami i rzeką w tle. Przepyszna kawa, fantastyczne miejsca, życzliwi ludzie, super jedzenie, nocne życie...

Ta galeria poświęcona jest fragmentowi Międzynarodowej Trasy Rowerowej nr 10. My przejechaliśmy trasę z Chłopów do Dźwirzyna i bardzo polecamy odcinek między Ustroniem Morskim, a Kołobrzegiem (jeśli to możliwe to poza sezonem!).

Lednice (niem. Eisgrub) – miasteczko w Czechach w kraju południowomorawskim, niedaleko granicy z Austrią i Słowacją, nad Dyją. W Lednicy znajduje się neogotycki zamek otoczony dwustuhektarowym parkiem. W 1996 roku obiekt ten razem z pałacem w sąsiedniej miejscowości Valtice wpisany został na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Posiadłość od początku swojego istnienia należała do arystokratycznego rodu Liechtensteinów (żródło Wikipedia)

Wakacje 2015 to kolejny raz Chorwacja. Nasza letnia miejscówka była oddalona jakieś pół godziny żabką od Złotego Rogu, wizytówki kraju (w większości folderów). Bol dla nas trochę za gwarny, ale poza tym sami się przekonajcie, że bardzo urokliwie

Czasem są takie miejsca, z których nie mamy zdjęć. Takim miejscem jest Zatybrze, które bardzo polubiliśmy. Na szczęście są fotki z Watykanu, Rzymu starożytnego i innych miejsc w Wiecznym Mieście.

Pogranicze polsko-czesko-niemieckie. Inspiracja dla romantycznych poetów i malarzy. Przepiękne krajobrazy. Koniecznie.

Najbardziej spontaniczny nasz wyjazd. Ryzyko się opłaciło. Trafiliśmy w piękne miejsce, z bardzo życzliwymi ludźmi. Turcy świętowali trzydniowe Id al-Fitr (Ramadan Bajram), a my z nimi. Wycieczka fakultatywna: Kos

Rozochoceni czeską wyprawą rowerową sprawdziliśmy w małym fragmencie Słowację. Wróciliśmy również na Małą Fatrę. Fantastyczne miejsce!

Północne Włochy, Jezioro Garda i Jezioro Iseo. Przepiękne krajobrazy.

Wycieczka fakultatywna - Czarnogóra

Koniec świata, a właściwie koniec Chorwacji. W drodze powrotnej Słowacja.

W drodze do Cro. Dunaj w Budapeszcie.

Wakacje, które rozpoczęliśmy na Istrii, a dojechaliśmy prawie do Makarskiej. W drodze powrotnej Jeziora Plitwickie.

Barcelona: Gaudi, secesja, Akwarium, Tibidabo, Camp Nou...Wycieczka fakultatywna: Tossa de Mar

Początek naszej przygody z Chorwacją. Najpierw góry(!?), następnie Adriatyk, a później Szybenik, Korczula, Dubrownik.

Zaczytaną można mnie spotkać nie tylko w domowych pieleszach, ale też na szlaku. Przy planowaniu, zwiedzaniu posługuję się oczywiście przewodnikami, książkami podróżniczymi, reportażami i wszelkimi czytelniczymi inspiracjami. Za mną i moimi bliskimi już trochę przeczytanej i wykorzystanej literatury, która pomogła nam odnaleźć piękne i interesujące miejsca. Zdjęcia niektórych z nich powyżej. Ucieszę się bardzo jak staną się one pomysłem na Wasze wyjazdy.